tohitech,  בלוג

על צילום וטלפונים

אחת האפליקציות היותר מעניינות שנתקלתי בהן לאחרונה היא Hyperlapse של אינסטגרם. Hyperlapse היא אפליקציה לצילום סרטים ומה שהופך אותה לכל כך נהדרת היא העובדה שהאפליקציה עושה שימוש מתוחכם בחיישן התנועה של הטלפון. האפליקציה מודדת במקביל לצילום הסרט את תנועות הטלפון/מצלמה ומשתמשת במידע על מנת להפחית את רעידות הצילום. והתוצאה היא צילום חלק כאילו שהמצלמה יושבת על מתקן צילום מתוחכם ויציב ולא בידיים של הצלם. בשני הסרטים הבאים תראו את ההבדל בצילום תוך כדי הליכה, בצילום וידאו רגיל (אייפון 6) ובצילום ב Hyperlapse באותו מכשיר.

צילום רגיל

Hyperlapse

האפליקציה גם מאפשרת לייצר בקלילות סרטים בהילוך מהיר, כאשר ברירת המחדל היא מהירות פי 6. במהירות גבוהה אין לסרט פס קול והוא אילם לגמרי.

השילוב בין הטלפון למצלמה מעניין אותי כבר שנים, גם כחובב צילום ותיק, עוד מלפני העידן הדיגיטאלי, היתה לי כילד מעבדת פיתוח תמונות בשחור לבן וביליתי שעות רבות בחדר החושך, וגם כחובב גדג’טים מושבע.

המצלמה בטלפון לא נותנת איכות אופטית שמתקרבת אפילו למצלמות הגדולות יותר אבל התחרות שהיא מציבה למצלמות היא בכוונים אחרים, ראשית, הזמינות – הטלפון תמיד בכיס ותמיד מוכן לצילום, מה שאי אפשר לומר על המצלמה. שנית החיבוריות, אתה מצלם ואחרי שניות התמונה יכולה לשבת על הרשת ולהיות זמינה לכל העולם ואחותו. ולמרות שזו אולי פגיעה בציפור הנפש של חלק מהצלמים, צריך להודות כי לעיתים הזמינות ואפשרות ההפצה מניבים תוצאות והשפעה על הצופה גדולות פי כמה מתמונה באיכות ללא רבב. והאלקטרוניקה…. הטלפונים נעשים מתוחכמים יותר ויותר הזכרנו את נטרול הרעידות, אבל זה רק דוגמא, לטלפונים מערכות משוכללות לנטרול רעשי רקע בזמן דיבור, שימוש מושכל ביכולת הזו של הטלפון יכול להניב צילומי וידאו עם סאונד נקי יותר, ואילו רק דוגמאות קטנות.

אני מאמין שתעשיית הצילום המסורתית שעוברת שינויים אדירים בשנים האחרונות, החל מהמעבר מפילם לדיגיטל והמשך בפיתוח חיישני צילום משוכללים יותר ויותר ומערכות עיבוד תמונה מתפתחות יקבל דחיפה אדירה מהתחרות שמציבים בפניו יצרני הטלפונים וכמו שכבר כיום רואים מצלמות מצויידות בוויפי או ב GPS, כך נראה יותר ויותר אלקטרוניקה ותחכום מעולם הטלפונים במצלמות היקרות והמשוכללות ונקבל מצלמות שיוכלו להתהדר ביכולות הטלפון מחד ובעליונות אופטית מאידך.

עד אז תמשיכו לראות אותי מצלם עם הטלפון אך לעיתים תראו אותי נושא עלי מצלמה גדולה או קטנה ששום טלפון לא יכול עדיין להחליף.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *