tohitech,  בלוג

מסה קריטית

כשאנחנו מדברים על מענטק, ישנם השואלים, אוקיי, יופי שאתם מטפלים בנושא התעסוקה, אולם מה עם השכלה, הדור הצעיר, ומה עם בתי הספר ? איך יהיו הרבה אנשי טכנולוגיה בהיי טק אם רוב ערביי ישראל הולכים ללמוד מקצועות כמו רפואה, רוקחות, עריכת דין וכו ומקצועות ההיי-טק לא מספיק אטרקטיביים בשבילם? מה אתם עושים בתחום הזה ?

 

ובכן רבותי, בזה בדיוק אנו עוסקים,

הכיצד ?

ובכן, מתי תרצה אם לשלוח את ילדיה ללמוד מקצוע מסויים ? כאשר המקצוע מכובד, ראוי ובעיקר מביא פרנסה… ואם אין ערבים מספיק בהיי-טק ורק 1.3% מהבוגרים במקצועות הטכנולוגיים מוצאים עבודה בתחומם לאחר הלימודים (!!!) למה שהצעירים ילכו ללמוד את המקצוע ?

מה שאנחנו עושים כשאנחנו דואגים שערבים ישתלבו בהי-טק זה שאנחנו מייצרים קבוצה ייצוגית שתאיר את הדרך לבאים אחריהם. כל ערבי שמוצא עבודה בהיי-טק ומשתלב ומתפרנס יפה משמש השראה לקבוצה חדשה של צעירים.

מסה קריטית של עובדים בתעשייות ההי-טק תביא למודעות בחברה הערבית כי המקצועות הללו מביאים פרנסה לבעליהם וצעירים במספרים גדולים והולכים יראו בהיי-טק את עתידם. כאשר זה יקרה לא יהיה במענטק צורך.

מסה קריטית של עובדים ערבים בתעשיית ההיטק חשובה לא רק בשביל החברה הערבית. היא חשובה עבור התעשייה עצמה. לפני 20 שנה לערך אני זוכר את הויכוחים במסדרונות, לקבל עולה מרוסיה או לא ? היום עצם השאלה נראית הזויה, מי זוכר בכלל את התקופה ההיא ? ככה בדיוק אני צופה שיקרה עם ערבים בתעשיה זו, מסה קריטית של עובדים בתעשיה תעשה את נוכחותם כל כך מובנת מאליה שבכלל השאלה או החששות לא יהיו על השולחן (ראה ערך רופאים בבתי החולים כבר היום).

דיברתי על ערביי ישראל והזכרתי את העליה הרוסית הגדולה של שנות התשעים, אולם הדברים נכונים גם לגבי חרדים או לכל קבוצה מבודלת כזו או אחרת שעדיין מחפשת את דרכה להשתלבות בסגמנט מסויים של שוק העבודה.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *