tohitech,  בלוג

אינטרנט ותיקשורת, לאן?

איפה אנחנו עומדים במושגי התפתחות האינטרנט והתקשורת ? האם לאחר כמה עשורים של התפתחות מדהימה ביכולת החישוב, מיזעור ותקשורת הנתונים אנו עומדים בפני האטה ?

התשובה הקצרה היא “לא”.

לפי התחזיות, אנו רק בפיתחה של תקופה, מרחב הסייבר מאפשר לחבר אליו דברים כמעט בלי גבול, חישבו למשל על חיישנים הבודקים את לחות האדמה ומשדרים למחשב השקייה משוכלל והוא מחשב ומחליט מתי צריך להשקות. מערכת חשמל משוכללת בה המערכות הצורכות חשמל משדרות נתונים על הפעלתן ובכך מאפשרות בקרה חכמה יותר על הייצור ובתוך כך לחסוך הוצאות עצומות. פרות מחוברות לאינטרנט ומה לא.

כבר היום הטכנולוגיות קיימות ומערכות שונות משמשות לשידור נתונים במערכות סגורות ובקנה מידה קטן אולם יותר ויותר נעשה שימוש במרחב הסייבר הכללי לכל סוגי התעבורה. דוגמא לתהליך הזה היא רשת הטלפון הקוי, יותר ויותר קוי טלפון כיום הם מעל גבי האינטרנט, ולא רק בחברות ובמערכות מתוחכמות, גם בביתנו, מי שמקבל טלפון בכבלים, מי שמקבל שרותי טלפון קוי מאורנג’ למשל משתמש בקווי טלפון על גבי רשת האינטרנט.

הוידאו שאנו מורידים? הטלויזיה שאנחנו רואים ? מאחורי הקופסאות שמחוברות לטלויזיה יותר ויותר מיישרים קו ומשתמשים באינטרנט בכדי לשדר אלינו.

יישור הקו ושימוש באינטרנט מאפשר קישוריות גבוהה בין מערכות שונות ומאפשר יצירת שכבה עליונה של אפליקציות שיכולות להשתמש בכל המידע הזה ולתת שירותים, דוגמא יכולה להיות אותו מחשב השקייה, זו יכולה להיות אפליקציה המקבלת דרך האינטרנט מידע ושולטת דרך האינטרנט בברזי ההשקייה. את הברזים הנשלטים נקנה אצל יצרן ברזים ואת האפליקציה נקנה באפ-סטור באינטרנט.

ומה זה אומר על מקצועות התקשורת והמחשוב ? יש עתיד במקצועות האלו ואין כמעט גבול לדמיון שאפשר להפעיל בבואך לחפש מה עוד אפשר לעשות במרחב הסייבר.

כמובן שמרחב הסייבר מזמן אתגרים לא קטנים, מרחב כתובות האינטרנט חייב לגדול וכיום עוברים למה שנקרא IPV6 – גירסא 6 של פרוטוקול האינטרנט המגדילה את מרחב הכתובות בכדי לכלול עוד הרבה מאוד התקנים (מרחב כתובות של 128 ביט לעומת 32 ביט…), ביטחון ושמירת מידע, מניעת נזקים במרחב הסייבר. וכמובן בניית תשתיות, הנחת כבלים, הרכבת מערכות שידור וקליטה. זיכרו שהתשתיות המגיעות לפתח בתינו משתדרגות בכדי להתאים לצרכי התיקשורת הגדלים והולכים.

נתוני התעסוקה והדרישה המתפרסמים בעולם מעידים שחסרים אנשי מקצוע בתחומים הללו והעתיד צופה מחסור גדול עוד יותר, היום רווחת ההבנה ברחבי העולם כי מקצועות אילו הם אבני הבניין לכלכלה יציבה וחזקה.

לכן, אם שאלתם את עצמכם אם מקצועות טכנולוגיים אילו נדרשים, אם שאלתם את עצמיכם אם יש עתיד במקצועות אילו, אם שאלתם את עצמכם אם תוכלו למצוא עבודה בתחום, התשובה די ברורה. זהו מקצוע ההווה והעתיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *