בלוג

כינוס מנטורים בסיסקו עם סייד קשוע

מי שבוחר להיות מנטור חובר לקבוצת עילית בעלת מודעות ומחוייבות חברתית עמוקה. חווית המנטור היא קודם כל חוויה של העצמה אישית שמקורה בהענקת משהו מהמעמד והמקצועיות שבנית במו ידיך במהלך שנות הקריירה לאדם אחר אשר נמצא בתחילת דרכו המקצועית.

אתה עוצר לרגע, ושואל את עצמך, “מה אני כבר יודע? האם אני דמות מופת? האם יש לי מישנה סדורה שאותה אני יכול להעביר הלאה ?”, אם לא ניקרית בפניך ההזדמות, קרוב לודאי שמחשבות אילו יבריחו אותך מהרעיון ותמשיך הלאה. אבל, רגע, אם תעצור שניה ותחשוב, תוכל לעשות קצת סדר בקורותיך, ולהוסיף לזה קצת חוכמה ופרספקטיבה שרכשת במהלך השנים וככה, אחרי שסידרת את הדברים בראש, רוב הסיכויים שתזדקף בגאווה ותגיד ואללה, השגתי משהו“. וככה עוד לפני שהפכת למנטור הרווחת קצת נחת רוח.

ומכאן הדרך קצרה

להיות מנטור למועמד שמחפש עבודה בהייטק פירושו ללוות את המועמד כאח גדול או כחבר.

התכנסנו אתמול, כ 50 מנטורים למהנדסים ערבים בדרכם למציאת מקום העבודה הראשון בהייטק, במשרדי סיסקו לכינוס מנטורים ראשון מסוגן. פסגת הכינוס היתה הרצאתו של סייד קשוע שנתן לנו, בדרכו השנונה והמשעשעת פרספקטיבה על החיים המשותפים שלנו כאן בארץ. סייד יודע לומר דברים נוקבים מעומק ליבו וממורשתו, בהומור עצמי וביקורתי עלינו כחברה ופותח לנו צוהר לעולם ערביי ישראל.

זו הזדמנות להזכיר ולהכיר את רותי זמיר ואירגון צופן שמנהלים את תוכנית המנטורים בתנופה ובהצלחה כבירה, לצופן מאגר של אנשי מקצוע רבים אשר שמחו להצטרף לקבוצת המנטורים, בין אם כמנטורים פעילים ובין אם כיועצים מקצועיים מאחרי הקלעים. לאחרונה אנחנו מנהלים קמפיין בתוך חברות ההיטק לגיוס עוד ועוד מנטורים כשבכוונתינו להציע לכל מועמדי מענטק, מהנדסים ערבים בתחילת דרכם ולאפשר להם לקבל מנטור. הקמפיין בעיצומו ונוחל הצלחה בלתי רגילה, רק מסיסקו, לאחר הרצאה ופגישה אחת נרשמו כ 30 מהנדסים להפוך למנטורים, מ HP כ 15, מרוול, אינטל, ואנחנו בתחילת הקמפיין.

לא כל מועמד שנציע לו מנטור יבחר בכך, לא פשוט לכל אחד להפתח בפני מישהו זר. אולם מתוך אמונה והתנסות וידיעה שלווי מנטור מחולל פלאים בסיכוייו של מועמד להתקבל, אנחנו משקיעים מאמצי שיכנוע.

מנטור לא נמדד בהאם מועמדו התקבל לעבודה או לא במהלך תקופת הליווי. עצם הליווי הוא החלק החשוב בתהליך. בגלל מיעוט מהנדסים ערבים בהייטק, לרוב המועמדים, המנטור הוא הדמות היחידה בחייהם שמכיר את תעשיה זו מבפנים והוא יכול לתת עצה טובה, לתרגל ראיון, לתת פידבק ואף לנתח ראיונות קודמים במטרה לשפר לקראת ראיון העבודה הבא.

50 מנטורים באו לסיסקו, מלח הארץ, מהנדסים יהודים וערבים המוכנים להשקיע מזמנם וממרצם ביצירת שינוי. הכינוס הינו הכרת תודה שלנו לכל המתנדבים אך גם חלק מתהליך של בניית קהילה של מנטורים, ולייצר קשרים בין האנשים הבאים מחברות שונות ומדיסציפלינות שונות. הקבוצה הזו היא קבוצה מעצימה וייחודית, המעשירה את חבריה.

ישנה עוד זוית לתוכנית המנטורים, סאמי סעדי, מנכל משותף בצופן, תמיד מדגיש שיש להעמיק ולהרחיב פעילות התנדבות מקרב הקהילה הערבית בישראל, אנו גאים על המנטורים הערבים שבקבוצה ומחפשים להגדיל את אחוזם בקבוצה. מנטור ערבי, מהנדס בעל נסיון בתעשיה מכיר לא רק את השפה כי אם את הקשיים הייחודיים למועמד ערבי ומתוך כך יכול לתת תמיכה ממקום שמנטור יהודי לא יכול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *